ALLTID  /  SNABB LEVERANS  /  FRI FRAKT ÖVER 1000kr

Köpvillkor


ALLMÄNT


SÄKERHET
Om du väljer att betala med Bank- / Kreditkort sker betalning via vår partner Klarna. Vi garanterar att all kommunikation med banken sker på ett mycket säkert sätt. Genom en att använda SSL-kryptering (Secure Socket Layer), garanterar vi att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Inga uppgifter kring ditt kort sparas.

LEVERANS
Vi skickar alla våra leveranser med PostNord.

PostNord Varubrev – Levereras direkt hem i postlådan.

PostNord Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din
postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar
ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp
till 2 kg.

MyPack - Hämta själv när det passar dig.

MyPack levereras till ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut
det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser över 2kg och max 20 kg. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet.
 

ÅLDERSGRÄNS
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att göra beställningar hos oss.

PERSONUPPGIFTER
Du måste enligt lag samtycka med oss till att vi behandlar uppgifter om dig. Burpee AB kommer aldrig att låta nån annan använda dina personuppgifter om du inte själv godkänner detta. Du har rätt alltid rätt att få se dina personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade.

PRODUKTINFORMATION
Burpee AB reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

PRISFÖRÄNDRINGAR

Burpee AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel innan ett köp har gått igenom.

SORTIMENTSFÖRÄNDRINGAR
Burpee AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.

MOMS
I priserna ingår moms med 25% repsektive 12% (sporttillskott och vitaminer).

FORCE MAJEURE
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Burpee AB att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.


BETALNING

BETALNINGSSÄTT
Du väljer själv hur du vill betala genom vår partner Klarna. 

Klarna sköter alla betalningar hos oss oavsett vald betalmetod.

Du väljer själv vad som passar dig bäst. Faktura, Avbetalning eller kortbetalning.

 


LEVERANS

LEVERANSTIDER
Vi skickar din order så fort som möjligt. Alla ordrar som lagts vardagar innan kl 13:00 försöker vi skicka redan samma dag. Normalt är leveranstiden till ditt lokala utlämningsställe 1-3 arbetsdagar. Allt som du kan köpa på vår hemsida, har vi vanligtvis på lager. För att du skall kunna hämta din beställning snabbare rekommenderar vi SMS-avisering. Ange ditt mobiltelefonnummer vid orderläggning så får du PostNords avi som ett SMS istället för i brevlådan.

LEVERANSSÄTT
Vi skickar alla våra leveranser med PostNord. Försändelsen/paketet levereras till ditt lokala utlämningsställe.

Försändelsen/paketet anländer till ditt lokala utlämningsställe och du meddelas om detta, antingen genom en avi i postlådan, eller genom ett SMS om du valt det vid beställningstillfället. Din försändelse/paket finns att hämta på ditt lokala utlämningsställe i 2 veckor, sedan skickas det tillbaka till oss. Alla försändelser/paket som inte hämtas ut debiteras med en avgift på 297 kronor i form av en faktura.

Tänk på att alltid kunna legitimera dig när du ska hämta ut din försändelse/paket.


LEVERANSSÄKERHET
När försändelsen/paketet går iväg med Mypack skickas ett SMS med paketets kollinummer så att du kan följa din leverans. Om försändelsen/paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ditt ansvar att med ditt kollinummer se efter vad som har hänt med din försändelse. Om avi alternativt SMS ej skickas från ditt lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation.


FÖLJ DITT PAKET
Försändelser/paket skickade med Mypack märks med ett kollinummer. Med hjälp av detta kollinummer kan du gå in på Postens hemsida och söka samt följa din försändelse/paket.

Försändelser/paket skickade med Varubrev går ej att spåra. Det brukar ta 1-2 arbetsdagar för PostNord att leverera dessa paket. Om du inte fått leverans inom 5 arbetsdagar, vänligen kontakta oss så kan vi med hjälp av PostNord spåra paketet.


TRANSPORTSKADOR
Märker du vid mottagandet att försändelsen/paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt skall du inte ta emot det. Gör då en reklamation till PostNord direkt på utlämningsstället. Kontakta sedan Burpee ABs Kundtjänst och anmäl detta.


FRAKTKOSTNAD

Vid köp för 1000 kr och över bjuder Burpee AB på frakten inom Sverige.
Vid köp för under 1000 kr debiteras ett självkostnadspris för frakten.



BYTE, RETUR OCH REKLAMATION

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat/oöppnat (gäller sporttillskott och vitaminer) skick. Alla lappar och etiketter måste sitta kvar samt returnera även varans originalförpackning. Var rädd om varan, vik ihop varsamt och emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på varans originalförpackning. Varan ska återlämnas oskadad och i nyskick. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder samt specialbeställningar. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden.

Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expediterat fel vara återbetalar vi dig returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan om inte varan finns kvar i lager. OBS! Vi återbetalar ej den ursprungliga fraktkostnaden.

Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade och packade i påse eller kartong. Om du returnerar vara som har en originalkartong/förpackning, lägg originalkartongen/förpackninen i ett paket eller påse. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på varans originalförpackning. Den blir förstörd och då kommer vi inte att återbetala fullt belopp för varan. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).


BYTE
1. Du har full bytesrätt inom 14 dagar. Gå in på burpeeshop.se för att se att din önskade vara finns kvar. Om den inte skulle finnas kvar kan du istället byta mot annan/andra varor. Maila alltid oss så att vi kan reservera den nya varan åt dig (info(at)burpeeshop.se). Om du inte gör detta riskerar du att den vara du vill ha tar slut innan vi hinner reservera bytet.
   
 
2. Skicka tillbaka varan till oss. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade och packade i påse eller kartong. När du returnerar varan, lägg varan samt dess originalkartong/förpackning i ett paket eller påse. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på varans originalförpackning, den blir förstörd och då kommer vi inte att återbetala fullt belopp för varan. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka varan till adress:
Burpee AB
Slätten 4B 3tr
416 61 Göteborg
Sweden

Vid byte betalar du själv returportot.

3. När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot faktura (10 dagar netto) (bara mellanskillnaden) när du hämtar ut paketet och om den är billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden. Om du betalat mot faktura så faktureras alternativt krediteras/återbetalas du mellanskillnaden. Ett byte sker normalt 2-7 arbetsdagar efter att vi har mottagit din vara. Eventuell återbetalning sker normalt inom 1-2 veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).

4. Vid byte står du som kund för transportrisken. Vid högre summor rekomenderar vi dig att skicka som REK eller Postpaket.


RETUR
1. Om du mot förmodan skulle ångra ditt köp så returnerar du varan. Du har full returrätt inom 14 dagar. Skicka med kopia på följesedel med tydlig markering vilka artiklar som returneras i paketet. Ange alltid orsak till retur.
(Försändelser/paket som inte hämtas ut, utan returneras vid liggetidens slut av posten, debiteras dig med en avgift på 297 kronor i form av en faktura)

2. Skicka tillbaka varan till oss. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade och packade i påse eller kartong. När du returnerar varan, lägg varan samt dess originalkartong/förpackning i ett paket eller påse. Tejp eller adresskort får aldrig förekomma direkt på varans originalförpackning, den blir förstörd och då kommer vi inte att återbetala fullt belopp för varan. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka varan till adress:
Burpee AB
Slätten 4B 3tr
416 61 Göteborg
Sweden

Vid retur betalar du själv returportot.

3. När vi mottagit returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna till dig. Om du valt att betala med faktura så observera att det kan vara bra att betala fakturan även om du gör en retur av en vara för att slippa få påminnelseavgifter om din förfallodatum skulle överskridas. Returnera INTE den obetalda fakturan tillsammans med varan till oss (se nedan).
Återbetalning sker normalt 1- 2 veckor efter det att vi har mottagit varan. Frakten återbetalas ej.

4. Vid retur står du som kund för transportrisken. Vid högre summor rekomenderar vi dig att skicka som REK eller Postpaket.


REKLAMATION

1. Skicka ett e-mail och beskriv felet. Gärna med ett foto. Skicka till info(at)burpeeshop.se


2. Skicka tillbaka den felaktiga varan till oss. Bifoga ett kvitto på returfrakten så ersätter vi dig för detta. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.

Skicka varan till adress:
Burpee AB
Slätten 4B 3tr
416 61 Göteborg
Sweden


4. När vi fått varan och godkänt reklamationen åtgärdar vi felet om det är möjligt och returnerar varan. Om felet inte går att åtgärda  skickar vi en ny vara förutsatt att den finns i lager. Skulle inget av ovanstående två alternativ vara möjligt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Var noga med att lämna ditt bankkontonummer på returformuläret, pengarna återbetalas normalt inom två veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).


ÅTERBETALNING
Beroende på hur du har betalat dina produkter, betalar vi tillbaka dina pengar på olika sätt (vid retur, byte och reklamation).

Kort
Vi sätter vi tillbaka pengarna till ditt kort. Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par dagar från det att vi gjort återbetalningen.

Pengarna återbetalas normalt inom två veckor (enligt lag gäller max 30 dagar).

VI ACCEPTERAR

Vi erbjuder snabba leveranser och trygga betalningsalternativ. Välj mellan kortbetalning - Visa, Mastercard eller vårt egna presentkort.

FACEBOOK

För att få tillgång till nyheter, kampanjer och annan information ifrån oss på Burpee Shop, Följ oss på vår Facebook-sida.

INSTAGRAM

Låt oss inspirera er med härliga bilder på vårt Instagram-konto. Följ oss på Instagram här.

KONTAKTA OSS

BURPEE AB
SLÄTTEN 4B
416 61 GÖTEBORG
Västra Götalands län
ORG.NR: 556905-8414
E-POST:info@burpeeshop.se

NYHETSBREV

För att få tillgång till nyheter, kampanjer och annan information ifrån oss på Burpee Shop, registrera dig för vårt nyhetsbrev!

BURPEESHOP ÄR FUNKTIONELL TRÄNING, KOST & NÄRING

Reebok Crossfit, RockTape, RynoPower, Burpee Speed, Speedrope, Eleiko, JAW Grips, Goat Tepe, Hook Grip, CLN, CrossFIXE Knäskydd,